lördag 2 januari 2016

Gott nytt år!!

Nytt år, nya möjligheter, nya erfarenheter, nya drömmar och nya mål. Den listan kan göras väldigt lång och alla har sina egna möjligheter, drömmar och mål.


Vi firade nyårsafton hos ett par vänner som bor vackert bredvid en sjö. De har en sydafrikansk Boerboel vid namn Glufsen som Ronny fick umgås och leka med. Mest umgås då Glufsen inte är så leksugen alla gånger men dem funkar ihop och det är det viktigaste.
Ronny är än så länge skottfast men jag visste inte hur han skulle reagera med så mycket smällar som det är på nyår samt att det lyser och fräser. Därför tänkte jag att han får vara inne med Glufsen när vi tittade på raketerna ute på altanen.


Dörren gick inte att stänga utifrån så Ronny ville vara med matte och co. så han tryckte upp dörren och gick ut. Det är bara att testa så jag lät honom vara ute när det smällde, för det mesta smällde det en bit ifrån oss men sen började även grannen att skjuta raketer. Inga problem sa Ronny, det fanns mycket mer intressanta saker att reagera över. Som att försöka nosa upp katten ;)



Jag har satt upp mål för mig och Ronny i år och jag hoppas att vi ska lyckas att klara dem.

*Göra doftprov i Nosework eukalyptus
*Starta tävling i NW1 eukalyptus
*Klara av att få titlarna RLD N och RLD F
*Göra anlagsprov i viltspår och komma så långt som vi bara kan (själklart viltspårschampion är målet)

Inga kommentarer: