lördag 29 oktober 2016

Mål för 2017 för Ronny

Målen jag hade inför 2016 har både blivit sanna och inte sanna. Det gick inte så bra i rallyn som jag hoppades, jag som hade en plan att vara klar med både nybörjar- och fortsättningsklassen detta år. Vi lyckades i alla fall med en godkänd runda. Jag minns känslan efter den tävlingen, då kändes det som att det hade släppt. Jag kände att delmålet att klara av nybörjarklassen nästan var i hamn, men där hade jag ju fel. Störning av tikar som gått innan är för svårt för honom, då är inte matte så intressant längre.
Det andra målet jag hade var att Ronny skulle bli viltspårschampion och det målet är ju i hamn. Jag har inte lagt ett enda spår sen sista öppenklassspåret. Luften gick ur oss och jag har helt enkelt satsat på annat.


Jag hade även som mål att ta oss ut och tävla nosework. Det la jag ganska snart på is, jag kände att jag orkade inte med att satsa på nosework samtidigt som viltspår och rallyn. Jag har hela året kört nosework lite då och då när jag känner att jag vill ge honom lite träning för hjärnan och nosen. Han är mycket duktig och tar snabbt upp lukten och går till kärnan. Jag kommer gå vidare och träna in nästa doft tänkte jag, vilket blir lavendel eller lagerblad. Dock har jag märkt att han har lite svårt att urskilja doften när jag lägger den i papperslådan, så det kommer vi jobba vidare med.


Jag kommer lägga mycket tid på rallyn med Ronny, jag ska kämpa oss ut på banorna igen då jag inte ger upp. Självförtroende är ju inte på topp om man säger så, just ju känns det som att jag vill sätta låga mål för nästa år med Ronny, men samtidigt är det det en målbild en dröm som jag sätter upp. Så nu kör vi här kommer mina mål ihop med Ronny:
* Tävla nybörjarklassen i rally och klara två godkända resultat och därmed erhålla titeln RLD N
* Tävla fortsättningsklassen och få tre godkända resultat på minst 80 poäng = RLD F
* Träna mycket agility
* Fortsätta med dragweight och kunna öka vikterna
* Börja med personspår


Inga kommentarer: