onsdag 5 oktober 2016

Lilla loppan på äventyr

Lilla Saga är en fantastisk liten valp, hon tar det mesta med en klackspark och är så glad att svansen nästan hoppar ur led. Hon står nog mer på bakbenen än på alla fyra. Inget jag tycker om så det får bli träning på det, mycket träning kan det bli om jag känner henne rätt. Dock tycker jag om hennes intensitet, den är bra att applicera i träningen och förstärka den där men sänka den i det vardagliga livet.


Jag har börjat med lätt träning med lillen, hon är med på allt jag hittar på. Jag håller på att klicka in henne så hon förstår att klick betyder bra jobbat och att en belöning är på väg.
Jag håller på med klossen/pallen och nu har hon börjat röra bakbenen lite, tanken är att hunden ska följa föraren runt pallen i fotposition när de förstått det hela.
Jag började även idag med lite handtarget, där hon ska nosdutta min hand och på så sätt få en belöning. Sedan bygger jag vidare på det genom att hon ska följa handen, men en sak i taget. Hon är ju så liten än så vi börjar lätt och lagom. Hon älskar även att få leksak, kampa eller bus. Men allra mest är det godis hon vill ha.


Idag åkte jag och Saga på äventyr till skogen och ett kalhygge. Hon tultade runt bland stockar, stenar, sly och annan bröte. Det var inte lätt att få henne på bild, hon vill ju gärna komma fram till mig om jag står still. Absolut en bra egenskap som hon gärna får fortsätta med men samtidigt inte bra då jag vill ta massa fina bilder på henne. Men man kan inte få allt.





Inga kommentarer: