fredag 30 september 2016

Vila sig i form

Det är väl ungefär vad vi gör just nu, i alla fall när det kommer till rallyträning. Luften gick lite ur mig efter senaste tävlingarna. Även om jag känner att vi kommer igen så känner jag den där besvikelsen igen när vi tränat rally efter tävlingarna. Samtidigt så vet jag att vi kommer komma någon vart om vi inte tränar. Lite moment 22 över det hela. Jag behöver bara lägga upp en plan hur vi ska ta oss dit jag vill samt få tillbaka lite jäklar anamma när det kommer till träningen.


Det hänger även på det berömda livspusslet. Jag har två barn i skolåldern, barnen har aktiviteter, jag pluggar till medicinsk sekreterare samt att jag fått ett jobb på timmar på en vårdcentral och så har jag en stollig liten valp. Det gäller att hitta tiden för det första men även orken till allting och just nu är det hundträningen som får stå tillbaka lite grann. Även om det är den som ger mig mycket ork att fortsätta. 



Nu tar jag helgledigt från skolan och så får jag se om det blir någon hundträning. Jag tränar lite smått i alla fall när andan faller på. Saga är än så länge så duktig och lättlärd. Jag har lärt henne att stå still en stund, inför kommande utställning. Jag tränar även att lära henne att vänta på "var så god" vid maten eller om jag kastar iväg en rolig leksak så ska hon vänta tills jag säger det. Jag tränar även inkallning och reagera på sitt namn. Än så länge är hon jätteduktig, så det hoppas jag håller i sig.




Inga kommentarer: