söndag 18 september 2016

Nu tillhör gullhönan oss

I helgen hämtade vi lilla "Marble" eller Saga som vi döpt henne till. Att välja namn var inte det lättaste vi gjort, det har varit mycket diskussioner fram och tillbaka. Tillslut föll det på Saga och det var vi alla överens om.
Hon är uppfödd i Norrköping, 27 mil härifrån, vilket blir ungefär 3,5 timmar från oss. Eftersom vi skulle hämta henne på en helg bestämde vi oss för att ta husvagnen och bo en natt. Jag hade träffat Saga och uppfödaren en gång, den gången åkte jag och Ronny tur och retur till Norrköping på en dag. Det kände jag inte för att göra ihop med barnen, de hade inte uppskattat att sitta i en bil i 7 timmar. Vi valde att campa på Grännastrandens camping, en mysig camping precis vid Vättern med lagom aktiviteter för barnen.


Jag lämnade gubben, sonen och vagnen i Gränna var på jag och tösen drog iväg till Norrköping för att hämta Saga. Min duktiga lilla Meja som tog hand om Saga i bilen tillbaka till Gränna.
Ronny var med i bilen också så han fick känna på lukten vad vi hade med oss. När vi var framme i Gränna så fick Ronny och Saga hälsa på varandra, båda var glada och mysiga med varandra. Ronny skulle ju vara brötig och gick på, men det gjorde mig inte förvånad. Det är hans timida och lugna sätt som gör det ;)


Hon är mycket framåt och inte rädd av sig. Hon är även väldigt lyhörd och duktig på att hålla koll på oss (än så länge i alla fall ;) )
Hon är en riktig busa och hon går gärna på upptäcktsfärd på egen hand. Men efter en stund kan man höra henne pipa efter en och så fort hon får syn på mig så rusar hon med världens fart. Något som jag märkt är att hon har föremålsintresse och gillar att bära saker och kampa. Toppen inför kommande träning med henne :)


Inga kommentarer: