tisdag 16 maj 2017

Debut i rallyn

Alltså lilla loppan du är mig en liten flicka som har stor vilja och härligt fokus. Det är helt fantastiskt vad du klarar av vid denna unga ålder. Du stänger ute andra hundar, ljud, dofter och människor. Sedan hänger du med mig på mina upptåg i rallyns tecken. Jag är så stolt över henne även om det finns mycket att finslipa och träna vidare på.


Vi åkte på en inofficiell utställning i lördags i Lilla Edet. Hon fick HP (Hederpris) och kom tvåa av två stycken i klassen 9-15 månader. Det är ju samma som det brukar vara att hon är lite senare i utvecklingen. Inte så konstigt heller med tanke på att den andra tiken var 15 månader och Saga 9 månader. Lite surt att jag glömde hämta ut kritiklappen bara...


Efter utställningen körde vi en inofficiell rallytävling i nybörjarklass, eller ja det var ju två stycken tävlingar efter varandra. En inoff är perfekt som träning inför start i riktig klass. Tanken är att starta snart i nybörjarklassen så jag ville testa av henne och se hur hon ligger till på en ny plats.
Jag kan ju inte säga annat än att det gick så bra, hon var fantastisk på båda banorna. Några nos och sträckt koppel, hon blir lite taggad och hoppar gärna uppåt vilket gav avdrag på helheten.
Vi slutade på 90 och 95 poäng på banorna, vilket gjorde oss till 2:a och delad 1 :a, samt 2:a i totalen. Men fantastiskt var det och vi kommer snart ge oss ut på officiella tävlingar.


Inga kommentarer: