lördag 30 juli 2016

Valpvakt

Eftersom matte till Belle (Tadpoles North Brook) hade en semester inbokad under leveransveckan tog jag chansen att få ha henne hos mig ett par dagar. Jag hade med mig Ronny ner till Elin för att han skulle få känna lite på Belles lukt under resan hem. Sist han fick träffa en av sina valpar var han ju inte jätteimponerad utan undrade vad det var för konstigt matte visade upp för honom.
Elin ville klämma och känna lite på Ronny så hon tog ut honom och visade stolt upp honom för sin man. Ronny trodde nog det var dags för en tjejdejt igen, eftersom det är ju det han fått göra när han träffar Elin. Men vilken besvikelse för honom när han fick träffa lilla Belle. Han tyckte hon var väl liten mot de andra tjejerna han dejtat. Belle tyckte mest han var läskig gubbe.




Hon är en sprallig liten tjej med mycket kärlek och mys att ge. Hon älskade barnen och dem älskade henne. Hon är så glad, svansen går i ett.
Än så länge är jag väldigt nöjd med hennes extriör, hon har stabila framben som står stadigt på marken och hon har fina vinklar bak. Hon har något speciellt uttryck som jag gillar. Än så länge har hon inte så starkt huvud, men det kommer nog senare som det gjort på Ronny.






Ronny fattade inte att hon är bebis, han skulle bara leka hela tiden på sitt burdusa och klumpiga sätt. Så jag fick bromsa honom hela tiden, annars var jag rädd att han skulle vara för hårdhänt. Belle la sig på rygg så fort han försökte leka. När han inte gjorde lekinviter så var han lugn och de kunde mysa ihop.





Inga kommentarer: