tisdag 12 juli 2016

En snabbis och testikelintyg

Ikväll åkte jag ut en snabbis till brukshundklubben för träning. Det var lite på vinst och förlust med tanke på vädret, hela dagen har regnet pissat ner. Men vi vann stort denna gång, solen strålade på oss när vi tränade.
Målet med dagens träning var att få honom genom en liten rallybana med fokus på mig och inte gå i drömmarnas värld för att det luktar tik i gräset....


I början gjorde han precis det, gick och luktade och suktade efter de goda dofter som gräset bjöd på... Jag fick kämpa en stund i början för att få honom att släppa allt det goda. Han släppte det faktiskt och tog sig an det jag bad honom att göra. Det var ingen svår bana, jag ville bara få honom att fokusera på mig. Nu kommer jag ligga i hårdträning med honom och lägga krutet på att få honom fokusera längre och längre tid. Jag kommer även lägga mer träning på så mycket störning som möjligt. Sen kanske vi kan komma ut på en tävling när jag känner att vi är redo.


Det jag egentligen hade som ärende var att åka till veterinären med Ronny och den ligger nära klubben. Skk hade hört av sig till Elin som fött upp Ronnys valpar för att han inte är utställd officiellt och då måste han ha ett testikelintyg från en veterinär. Inte för att jag förstår vad de ska med det till. Visst det intygar att han har testiklar och kan bli pappa. Men det visar ju inte att han är pappa till just denna kullen...men men det finns mycket konstigt som skk håller på med.

Inga kommentarer: