söndag 2 februari 2014

Specialsök del 2

I torsdags var det andra gången vi hade specialsök. Jag hade ju som sagt bytt doft till te, en vad jag tror lättare doft att sortera ut. Jag och Sigge hade gjort läxan, att få honom mer intresserad samt förstå vad det är jag vill att han ska göra.
Jag satte på folie på pappermuggar och gjorde massa hål i, sen la jag i te-påse i en av dom. Sen tränade jag på samma sätt som vi gjorde på första lektionen.


Vi tränade kanske 15 min varje dag, för att inte trötta ut honom utan kunna sluta när det är kul och det går bra. Nu var det en helt annan hund jag hade, han började fatta vad det är jag vill att han ska göra. Jag kände igen min nosande snubbe igen!!


Så när vi kom till kursen i torsdags kändes det väldigt spännande att se om han kunde ta med det vi tränat på hemma och göra samma där.
Jajjemänn, denna gång var det en helt annan Sigge, han hade tagit med sig nosen denna gången. Till och med sitt grisljud var med och han nosade på de olika burkarna som han aldrig gjort nåt annat. Äntligen hade polletten trillat ner!!



Han charmar ju de andra hela tiden med sitt härliga och charmiga sätt. Att han ska upp på ställningen och klättra är ju bara en bonus man som "klassens clown" måste bjuda på. Han tappar dock lite fokus ibland på det han ska göra. Men som clown måste man klättra lite och spana runt lite i rummet istället.


Inga kommentarer: