söndag 18 december 2016

Tänder, dessa sabla valptänder

Just nu är det operation få ut dessa sabla valptänder här hemma. Sagas nya canintänder i överkäken har kommit ner i rasande fart. Jag tyckte jag hade koll på de och kampande mycket. Men nu helt plötsligt är de jättelångt ner och jag är lite stressad över att jag måste ta henne till veterinär för att dra ut dem båda. Jag vill inte att hennes bett ska påverkas av detta så jag kommer givetvis ta henne dit snart.


Förutom att dödskampa med henne så får hon ben i stora lass, jag försöker vicka på tänderna eller så får hon tugga på hållbara bollar. Just nu är det ingen ljusning tyvärr och jag börjar bli nojig men jag kämpar på med hennes små vita. Veterinären tyckte jag skulle vänta tills hon är 7 månader, så jag får väl lugna mig lite ;)



Inga kommentarer: