torsdag 8 december 2016

Mindblowing Jigsaw

Min lilla gullhöna hamnar i kameralinsen ibland. Han är grymt mycket lättare att fota än Saga. Dock kan han få lite muppig hållning när kameran åker fram. Mitt trick är då att ta fram en boll eller liknande för att fånga honom i en snygg uppmärksam pose. Ögonblicksbilder är också roliga, de kan bli lite hur som helst men de kan även bli mer intressanta.


 

Det är så kul att fota, trots att jag inte är nåt vidare bra. Jag kör autofokus, så jag gör det lätt för mig. Jag funderar mycket på om jag ska köpa en ny kamera för att få bättre bilder och få bilder som blir bra trots rörelse. Jag tycker även att objektivet är känsligt för ljuset, eller avsaknad av korrekt ljus. Då vill den dra igång blixt vilket gör att bilderna blir kassa.
Jag har fått tips om att köpa ett bra objektiv istället för ny kamera, då jag inte vill lägga för mycket pengar på kameran. Så det är det jag lurar på nu.




Inga kommentarer: