lördag 13 augusti 2016

Rally för hela slanten

I torsdags var det öppenträning som vanligt på brukshundklubben. Jag har knappt varit på en enda träning denna sommar, jag skyller detta på mitt jobb ;) Denna gång var det ett gäng som var helt gröna, kul med nya ansikten som vill testa på vår sport.
Mitt och Ronnys flyt under kvällen gick lite upp och ner. Jag var lite snål med att rasta honom så han satte sig efter fyra-fem skyltar på plan och sket. Hade det varit på en tävling så hade vi blivit diskade...


Resten av kvällen blev bättre. Jag har funderat mycket på hur jag ska göra på tävling med förberedelser. Det känns som att jag kommer satsa på att han ska få gå runt på området och nosa in sig samt rasta honom ordentligt så vi inte får mer skit på plan. Sen behöver han mycket uppvärmning i form av att vi ska jobba ihop oss och gå in i vår bubbla. Jag behöver leka upp honom samt belöna upp honom med gott godis.


Snart är det dags för oss att ut och tävla... Jag är grymt nervös inför detta men samtidigt jättespänd och det jag vill att det ska vara tävlingsdags nu. Jag såg idag att dem har lottat startlistan....hmmm, vi fick starta sist. Vilket känns sådär med tanke på alla 29 hundar som kommer gå banan innan och Ronny som gillar att nosa och nosa. Jaja, det är bara att stålsätta sig och göra vårt bästa. Nu kör vi massa rallyträning inför denna första start. Mer kan jag inte göra i nuläget, sen är det bara att se vart i ska lägga krutet inför nästa tävling.

Inga kommentarer: