lördag 21 december 2013

Höst...nej, just det vinterbilder på Sigge

Jag vill ha snö, kyla och gärna soliga dagar. Men istället så är det +8 grader ute, irriterande småduggande regn och blåsiga dagar. Som jag skrivit om tidigare är ju inte Sigge bästa vän med dessa dagar utan vill helst gå i ide och sova bort dom.
Om tre dagar är det julafton och jag har inte en enda känsla för det. Visst jag har skaffat en gran till barnen, satt upp stjärnor i fönstret, lagt på juldukar, handlat julklappar och tänt ljus varje söndag. Men ändå infinner sig inte den där härliga julkänslan tyvärr. 
Häromdagen när det var en solig dag tog jag och Sigge en promenad och jag fick tagit ett par härliga bilder som jag tänkte bjuda på nu. 




En jättestor rotvälta såg lite läskig ut, då åkte raggen fram ;) När han kom fram till den var den inte så farlig trots allt

Sigge vill aldrig titta in i kameran utan vänder sig gärna bort

Inga kommentarer: