lördag 28 december 2013

Agility

Det är nog dags att ta upp agilityträningen igen, Sigge var grymt sugen och taggad härom dagen när jag drog i ett par "utsättningspinnar" i gräsmattan. Att han som belöning fick sin nya julklapp gjorde ju han inte mindre sugen. Julklappen är en pipleksak i form av en långhalsad kalkon. Att jag inte använt mig av det tidigare förstår jag inte, den är han grymt sugen på och jobbar mer än gärna för att få den =nöjd matte :)




Det var ju väldigt längesen vi tränade agility så det får nog bli att backa långt tillbaka i träningen, till och med ta det från början med handling, target och hindersuget. Jag får nog ta fram min kreativa sida också och börja bygga hinder här hemma i trädgården. Det är ju perfekt nu när det inte är kallt och ingen snö ligger. 


Inga kommentarer: