lördag 25 mars 2017

Utställning 6-9 månader

Idag var det dags för utställning igen. Det är Saga som fick utstå detta idag, Ronny fick ligga hemma och sova gott i sin bädd.
De som kan nåt säger att man brukar räkna att en domare dömer 20 hundar/timme. Vi hade nummer 45 så jag räknade med att bli bedömd vid 11, eftersom det började vid 9 på morgonen. Men tji fick jag. Denna domaren dömde kanske 20 hundar/2 timmar..... så det var mycket nära att jag sket i det och åkte hem. Men jag stod ut.....i  4 timmar......sen var Sagas bedömning klar och vi kunde åka hem.


Hon fick gå mot en tik i samma ålder, en tik som är mer utvecklad och bredare än vad Saga är. Så jag visste ju att Saga skulle bli tvåa. Domaren sa att båda var fina tikar, men att ettan var mer utvecklad och bättre huvud än så länge. Jag håller helt och hållet med. Kritiken vi fick var jättefin och jag är nöjd med Saga under dagen. Hon är ju så glad i alla men kanske lite väl glad så hon vill ju hälsa på alla hundar, människor och barn. Det är något vi behöver träna på och detta är en av anledningarna till att vi går på inofficiella utställningar för att träna henne. Men hellre att hon är glad i alla än att hon inte gillar andra hundar och beter sig illa.



Här kommer hennes kritik i alla fall, även om den är ganska oläsbar så är jag nöjd:


Inga kommentarer: