lördag 26 november 2016

Träningsdag

Igår åkte jag till Floda med Ronny och Saga där vi träffade Sara som har Ronnys dotter Belle, som nu är 6 månader.
Vi tränade först lite nosework, vilket Sara introducerat lite för Belle innan. Belle har en naturlig fallenhet för att arbeta med näsan (kanske från pappa ;) ) så detta tror jag är bra träning för henne. Hon är dock lite kräsen när det kommer till mat/godis ( kommer inte från pappa) så Sara behöver hitta något som hon verkligen tycker om och ha det som belöning för Belle tycker om arbete och ha kontakt och fokus på matte. Det är lovande :)


Jag visade lite rallykombinationer för de båda. Belle har jättefin kontakt med matte vilket är en bra grund att stå på, resten är ju bara träning och åter träning. Men att ha fin kontakt med sin hund är fantastiskt att se och på det kommer man så långt. Allt annat går att träna in.




Belle har bytt alla sina tänder och hon har ett korrekt bett, så nu kan matte och jag pusta ut. Näst på tur är Saga att byta tänder så nu är det min tur att vara lite nojig ett tag och kampa som en galning.
Ronny och Saga fick träna på träapport, vilket Saga tyckte var så kul. Hon ville ju helst tugga och busa med den, men med lite omvänt lockande lugnade hon ner tugget. Ronny gillade inte i början att apportera men med omvänt lockande kommer man långt. Så det var kul att prova på träapport för jag har bara använt en i gummi. Han skötte sig fint och kunde till och med sitta fint med apporten i munnen.

Inga kommentarer: