tisdag 5 april 2016

Tillbaka igen

Jag och Ronny har gått i ide den senaste månaden. Det är nog mest mitt fel men han har inte varit speciellt missnöjd heller. Jag tappade all ork och sug för träningen och Ronny var inne i en riktigt jobbig ungdomsfas där han inte alls ville hänga med på mina upptåg eller göra det som jag vill.



Vi har börjat att spåra igen och det känns som att denna pausen har varit lysande för honom. Första spåret vi gick efter uppehållet hade 12 timmars liggtid och han tog det fantastiskt bra, som en klocka gick han. Så nu jäklar satsar jag på att vi ska få till ett anlagsprov, till att börja med....


Vi har även börjat med rallyträningen igen, lite smått i alla fall. Han är ju så jäkla nosig på nya platser och har svårt att koncentrera sig på mig när vi går en hel bana. Nu blir fokuset på att få till ett bra fotgående som sitter i situationer med massor av störning. Jag tänker att vi börjar smått, på platser som inte är så intressanta och jobbar oss framåt mot olika sorters störning. När fotgåendet med störningsträning sitter kommer vi klara av en bana utan massa minus i form av -nos. 


Inga kommentarer: