lördag 23 april 2016

Back on track

Ronny har haft en episod med hosta, en dryg vecka hade han hosta. Mest var det på nätterna, han hostade minst en gång i timmen och sen kräktes han på det, så det var inte mycket sömn dessa dagar. Jag antar att det var en släng av kennelhosta han fått, trots att han är vaccinerad. Men han var som vanligt och vi gick ut på promenader så det var bara att vänta ut skiten.
Idag fick Ronny ett spår som var nattgammalt, cirka 14 timmar.


- Liggtid: cirka 14 timmar 
- Rådjursklöv
- Blodad
- Cirka 500 m långt
- 8 vinklar
- Återgång

Jag släppte på honom så att det inte skulle bli lite alldeles för lätt, han fick kämpa lite för att hitta spåret vilket han gjorde. Vid andra vinkeln var det en återgång vilket gjorde det svårt för honom. Samtidigt som han nog fick upp ett färskare spår för han gick åt fel håll och blev hetsig i linan. Han redde upp det och gick vidare på spåret. Efter det tog han spåret som en klocka, jag är stolt över min lilla grabb. Om han bara kunde sluta bry sig om bajs, färska spår och bara koncentrera sig på uppgiften jag gett honom....


Inga kommentarer: