onsdag 8 januari 2014

MyDog 2014

I helgen som gick var det MyDog-mässan inne på svenska mässan, i hela fyra dagar pågick denna hundfest med massa olika rasen. Många raser hade jag inte ens sett eller hört talas, t.ex. den mexikanska nakenhunden modell stor som är är till höger. Jag tycker den påminner om en häst i minitatyrstorlek. 
  Det var häftigt att  gå runt på mässan och se alla dessa olika hundar som på liten yta fick trängas med varandra utan att bli trängda eller visa aggressivitet mot varandra.
Jag åkte till mässan utan Sigge på lördagen för att kolla när staffarna ställdes. Åh, så många fina staffar det var så det var en fröjd att bara stå och titta på dem i ringen!!


På söndagen skulle jag och Sigge stå i rasmontern för Staffordshire Bull Terrier. Vi fick stå med trevliga Sara med hennes 1-åriga tik Aska. Meningen med att stå där är att visa upp sin ras och prata med folk som är intresserade på ett eller annat sätt. Sigge älskade att vara där, alla ville ju komma fram och bli upphånglade av honom, helt fantastiskt tyckte han.

Hallå, vart är alla som vill få puss av mig? undrade Sigge  

Både Sigge o Aska skötte sig finfint och var lugna även om de helst ville leka i det trånga utrymmet bakom staketet.


Söta Aska

Hångelpelle

Den sista halvtimmen blev Sigge trött, men han orkade ialla fall vifta på svansen när nån klappade honom
Igår när jag tittade i Alingsås-tidningen dök denna artikel upp från staffarnas rasmonter, jättekul med uppmärksamhet om våran underbara ras. Så här såg rasmontern ut från "andra sidan";



Inga kommentarer: